Jak se pustit do podnikání?
S odvahou a plánem - s obojím vám pomůžu. Tuhle sekci nevynechejte, jestli chcete připravit svou domácnost (a vaše okolí) na to, že začínáte podnikat. Začátky mohou být velmi intenzivní a kvalitní příprava dokáže vše a všem trochu ulehčit. V této úvodní sekci se také dozvíte, jak by mohly vypadat vaše podnikatelské kroky k vytvoření první nabídky a uskutečnění prvních prodejů.
3 základní pilíře
CO?
Vím, co budu nabízet. Bude to produkt/služba. Dokážu odpovědět na otázky: co klientovi přinese? Jak mu změní život? Proč ji klient potřebuje a chce?
Je dobré si pro první nabídku připravit 3 produkty/služby - případně jejich kombinaci.
Zaprvé magnet. Zadruhé hlavní nabídku. Zatřetí tzv. downsell. Downsell je produkt/služba placená, kterou nabídneme těm, kteří s námi nechtějí jít do hlavní nabídky. Nabízíme ji na samém konci, v rámci emailingu.
KOMU?
Vím, komu budu prodávat. Vím, kdo je můj ideální klient/srdcový klient.
Je to žena? Muž? Věk? Zájmy a hlavně dokážu popsat situaci, ve které se nachází před zjištěním toho, že můj produkt/služba vůbec existuje. Dokážu popsat jeho emoce, potřeby a touhy.
Cenotvorba se také lehce odvíjí od stanovení ideálního klienta. Už na začátku si proto vašeho ideálního klienta 'vytvořte' - sepište.
ZA KOLIK?
Vím, za kolik budu svůj produkt/službu prodávat. Vím, že záleží na cílové skupině, na konkurenceschopnosti mé cenové nabídky, na poptávce atd.
Cena je při nákupu důležitá, ale často ne rozhodující. Velmi záleží, jak dokážeme naši nabídku komunikovat.
3 nepopulární části každého podnikatelského začátku
PRŮZUM TRHU
Vrhnout se na výstavbu superlepšího webu nemá smysl, pokud nevím, zda bude o můj produkt/službu zájem. Jak to zjistit? Zeptejte se - zeptejte se vašich potencionálních klientů osobně či prostřednictvím facebookových skupin.
NEJDŘÍV DÁVEJ, POTOM BER
Vím, že všichny chceme podnikat kvůli výdělku, ale abychom na něj dosáhly, je potřeba nejprve zákazníkům nabídnout něco zdarma. Vytvoření magnetu - lákačky, předskokana- je idealní volba.
TESTUJ
Čím více svou kompletní nabídku, jakýkoliv formulář či cokoliv jiného testuješ, tím lépe. Buď v klidu, i největší profíci udělají chybu, ale otestováním eliminuješ tyhle fuck-upy:-)
Tyhle 3 nepolupární aktivity jsou nepopulární proto, že nám nepřináší výdělek. JENŽE - bez nich bychom se výdělku dost dobře nedočkaly nikdy. Tyhle ty 3 aktivity, které nás zdánlivě od prodejů zdržují, nás k nim ale vlastně přibližují a zajišťují to, že vůbec nějaké prodeje proběhnou.
Postav produktové protfolio
Doporučuji již v začátku podnikání myslet na to, že je potřeba mít více produktů/služeb, které budeme nabízet. S jedním produktem dokáže uspět málokdo. Širší produktové portfolio nám naopak umožní naše podnikání škálovat, vytvářet různé akce a balíčky.
V začátku podnikání velmi doporučuji mít minimálně 3 produkty/služby - magnet - miniupsell - hlavní nabídku. Ideální je však 5 produktů/služeb, kdy k výše zmíněným přidáme ještě upsell a downsell.
A než se do tohohle všeho pustíš:
Mrkni na Checklist
Stáhni si tohle PDFko s Checklistem a zkus co nejvíce položek udělat než si sedneš k počítači a na dva měsíce se od tamtud nehneš:-) Jako pracující máma si musíš nastavit svoje hranice a pravidla, abys to zvládla bez psychické újmy na zdraví.
A na tenhle deník
Pracovní rutina a řád umocňuje efektivitu, tenhle Deník mámy podnikatelky ti v tom rád pomůže.
Slovníček pojmů
Tenhle slovníček pojmů se bude hodit, pokud s podnikáním začínáš.
- banner - grafický reklamní prvek
- CTA - call to action - tlačítko s výzvou k nějaké akci
- downsell - nabídka, která přichází po hlavní nabídce. Nekoupil jsi hlavní produkt/službu? Nevadí, mám v nabídce levnější produkt/službu, kterou ti mohu nabídnout, která se váže k tématu
- FÚ- finanční úřad
- konverze - přeměna návštěvníka v platícího klienta
- landing page - v češtině se používá také termín zvací stránka. Je to stránka, kam přistane zákazník po kliknutí na reklamu/odkaz na sítích. Může to být zvací stránka k magnetu (bývá krátká, úderná, jasná).
- magnet - miniprodukt, který nabídneš klientům ke stažení zdarma, nalákaš tak na hlavní produkt, dovolíš klientů, aby lépe poznali tvou práci, tvou energii, začneš s ním budovat důvěru a ukážeš své znalosti
- OSSZ - okresní správa sociálního zabezpečení
- seeding - 'zasévání zvědavosti' - období před spuštěním vlastního prodeje, kdy lákáme klienty, respektive jim ukazujeme, že mají potřebu náš produkt/službu koupit, toto období může mít různou délku, v průměru 10 dní
- SEO - optimalizace pro vyhledavače - aby váš web obsahoval konkrétní klíčová slova a spojení, která vaši potencionální zákazníci na Internetu hledají
- upsell - mini nabídka doplňujícího produktu/služby, o kterou můžete rozšířit vaši hlavní nabídku.