MamaStart - knihovna promptů
Pracuješ sama. Zatím nemáš peníze delegovat některé činnosti. Přesto tu je jedna skvělá možnost, jak si nechat pomoci. Neboj se využívat AI. Už i bezplatná verze Chatu GPT poskytuje velmi kvalitní výstupy a byla bys vlastně sama proti sobě, kdybys to neudělala.
Jediné, co potřebuješ ke kvalitním výstupům, jsou kvalitní vstupy - tedy prompty, pokyny. Zde, na této podstránce najdeš pokyny, které zadat Chatu GPT.
Promty, které budeš potřebovat:
1. Instagram BIO
Mysli jako zkušený kontent creator a navrhni mi moje instagramové BIO tak, aby potencionální noví sledující, kteří přijdou na můj profil, hned viděli kdo jsem a s čím jim mohu pomoci. Můj obor podnikání je (zde popiš svůj obor podnikání) a moje cílová skupina je (zde popiš svou cílovou skupinu). Nezapomeň použít vhodné emotikony a výzvu k akci. Výzva k akci by měla nové sledující nasměřovat na (kam chceš směřovat nově příchozí sledující? K zápisu do newsletteru? Ke stažení magnetu? Na tvůj web? Napiš to.) Nezapomeň už do jména navrhnout klíčová slova. Moje jméno je (uveď křestní jméno, příjmení, přezdívku,...)
2. Magnet
Jsem (napiš, kdo jsi - svůj obor podnikání), moje cílová skupina je (popiš svou cílovou skupinu) a můj hlavní produkt podnikání je (uveď hlavní službu/produkt tvého podnikání). Mysli jako top marketingový stratég, uvědom si nejnovější trendy v oblasti online podnikání a s ohledem na klientovu psychologii nákupu navrhni pro mé začínající podnikání vhodný magnet, díky kterému si vybuduji emailovou databázi a klientelu. Chci, aby měl magnet velkou konverzní hodnotu. Navrhni slepoň 3 druhy magnetu.
3. Fonty
Vyber mi 2 druhy fontů, které jsou zdarma dostupné v Canvě a které se budou hodit domého osobního brandu, který se týká (obor podnikání) a má cílovou klientelu (popiš svého cílového zákazníka). Dej mi alespoň 3 kombinace.
4. Barvy
Navrhni mi vhodnou kombinaci barev pro můj brand. Mým oborem podnikání je (napiš svůj obor podnikání) a mým cílovým klientem je (popiš svého cílového klienta). Respektuj psychologii barev a dejmi návrh na 2 hlavní a 2 doplňkové barvy, včetně jejich kódů v Canvě.
5. Cílový zákazník
1. Jsem (napiš, kdo jsi a svůj obor podnikání). Právě začínám podnikat a potřebuji pomoc ujasnit si, kdo je má cílová skupina, ke které budu mluvit na webu a na sítích. Pomoz mi s jejím definováním. Na co bych neměla zapomenout?
2. Mým cílovým zákazníkem pro prodej (váš produkt/služba) je (popis cílového zákazníka). Napiš mi rozhovor mezi mým ideálním zákazníkem a jeho přítelem. Pokud se budou bavit o mém produktu/službě, o čem se budou bavit? Jaké věty bude říkat, když se bude bavit o mojí značce? Jak bude popisovat důvody, proč se mu moje značka líbí a věří v ní? Jak bude popisovat to, že jí zatím moje produkty/služby nepotřebuje?
3. Jsem (napiš, kdo jsi) a nabízím (tvůj produkt/služba) a mým ideálním klientem je (váš ideální klient). Popiš, které obavy, strachy a nejasnosti může mít můj zákazník. Popiš i ty nejniternější obavy, které se bojí říci nahlas a hlavně ke každé obavě a nejasnosti přidej způsob, jak je nejlépe odbourat a vyřešit v rámci mé nabídky.
6. Vyjasnění si základních bodů
Jsem (napiš obor svého podnikání) a chystám se vytvořit obsah na sítě, prodejní emaily, prodejní stránku atd. Ale ještě před tím než začneme řešit toto, potřebuji se ujistit, že plně rozumíš mému businessu a mé cílové skupině. Vytvoř seznam 20 otázek, na které potřebuješ znát odpovědi, abys vytvořil relevatní obsah, maily a prodejní stránku.
7. Šablony emailů
Jsem (napiš, kdo jsi a v jakém oboru podnikáš). Moje cílová skupina je (popiš cílovou skupinu). Chci od tebe připravit 5 mailů do automatizované sekvence emailů, která bude začínat doručením magnetu (popiš svůj magnet), bude následovat představení příběhu značky (zde napiš svůj příběh značky), následovat bude 2 -3 emailů, ve kterých doplním hodnotné informace o tom, jak magnet využít na maximum, zároveň zde chci vždy zmínit možnost placeného produktu/služby (zde napiš, co je tvou hlavní placenou službou/produktem) a chci zde vždy zdůraznit benefity a přínosy této spolupráce pro zákazníka. Mysli jako zdatný copywriter, ber v potaz psychologii rozhodování při nákupu. Výsledek mi prosím dej v pořadí: předmět emailu, text emailu, text na tlačítko. Maily napiš poutavě, s jasným záměrem a cílem a akcí, kterou chceme, aby zákazník udělal po přečtení. Zde přikládám příklad mnou psaného emailu, abys dokázal dodržet můj tón hlasu v komunikaci se zákazníkem (vložte vámipsaný email pro ukázku). Napiš mi, potřebuješ-li ještě nějakou další informaci pro vytvoření této sekvecne emailů.
8. Landing Page
Připravuji landing page pro svoje freebie,( název freebie, případně vlož odkaz, je-li to např. pdf či webinář vytvořený v Canvě.) Mysli jako skvělý copywriter, stratég, ber v potaz psychologii rozhodování a nákupu a vytvoř neodolatelnou, krátkou landing page se všemi náležitostmi, které dnešní doba vyžaduje. Cíl této landing page je, aby byla vysoce konverzní a přinesla do mailové databáze dostatek relevantních kontaktů. Cílovým zákazníkem je (popiš svého ideálního klienta).
9. Příspěvky na sítě 1
Jsem začínající podnikatelka, která se věnuje [OBOR PODNIKÁNÍ]. Chci vytvořit příspěvek na sociální sítě, který:
- Cíl: [ZVOLTE – např. přitáhnout pozornost, edukovat, inspirovat, prodávat, zapojit publikum].
- Cílové publikum: [Popište – věk, situace, potřeby, problémy, hodnoty].
- Tón: [Zvolte – přátelský, odborný, inspirativní, humorný, povzbuzující].
- Hlavní myšlenka: [Jaký klíčový vzkaz chcete předat?].
- Formát: [Např. příspěvek, reels, carousel, příběh, meme, otázka, výzva]
10. Prompt na přípravu kampaně
Jsem (napiš kdo jsi a co nabízíš), mým ideálním klientem je (popiš svého ideálního klienta). Připravuji minikampaň na (který produkt) a chci udělat plán, který zahrne časovou náročnost a všechny body kampaně, které je potřeba připravit, včetně příspěvků na sítě a mailing, tak, aby kampaň byla vysoce konverzní.